Proszę o informację na temat awaryjności i pomoc w wyborze
Zastanawiam się nad zakupem Octavi tour z silnikiem 1.9 tdi 101km.
Nigdy nie miałem auta z grupy vw i nie mam pojęcia o tych motorach natomiast słyszałem wiele o bezawaryjności silników 1.9tdi tego koncernu i stąd moje pytanie:
Czy ten silnik na pompowtryskiwaczach jest tak bezawaryjny jak stare diesle 1.9 tego koncernu?
Nie jest, kosztem lepszych osiągów, ale i tak na tle wspólczesnych dieslów wypada bardzo dobrze. Uważaj tylko na paliwo (nie tankuj byle gdzie), olej (wymieniaj zgodnie z zaleceniami - olej syntetyczny do pompowtryskiwaczy).
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE
Mam auto z tym silnikiem (AXR) z 2006r. Przebieg 170k. Jak na razie żadnych kłopotów. Jeśli chodzi o pompowtryski to silniki z nimi troszkę więcej palą (około 0.5-1 l ), jednak kultura pracy jest wyższa. Osobiście wolał bym silnik na pompie wtryskowej no ale już takich nie produkują.
Jak kolega wyżej mam OI tour z silnikiem AXR, lekko podkręcony przez Aligatora :szeroki_usmiech , jak na razie zero problemów; choc przebieg dopiero 63 kkm.
Zamieszczone przez xckrzysin
Przebieg 170k
Trochę tego nakręciłeś kolego.
Spalanie jak w podpisie, z czego większość po Śląsku.
Wydaje mi się, że wyboru nie będziesz żalowal.
Pozdro
Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
Jark7
było 119/296 jest 143/328 by Aligator
mam taki silnik w fabi - przebieg spory ( lepiej nie pisać ) jestem bardzo zadowolony u mnie bez jakiejkolwiek awarii. Ostatnio rozmawiałem z gościem z Czech, który ma Oktavkę z takim silnikiem i jest bardzo zadowolony.
Tak jak pisano wcześniej tankuj sprawdzone paliwo i nie powinieneś mieć problemów
Dziękuję za odpowiedź. Czyli nówką z salonu 200tyś powinienem przejechać bez awarii.
Nie wiem tylko czy kupić TOUR czy nowy model...jak długo będzie można jeszcze kupić TOUR w salonie? Za co poza wyglądem dopłaca się kupując nowy model ?
Za co poza wyglądem dopłaca się kupując nowy model ?
Chłopie, Octavia I i Octavia II (po face-liftingu czy przed) to dwa różne światy. OI konstrukcyjnie jest z połowy lat 90-tych, OII jest o ok. 10 lat młodsza.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Hej,
Tomil ma rację jak myślisz nad nowym autkiem to dołóż do O2 – myślałem, że myślisz o używanym
Miałem O1 1,9TDI ASV – nie mogę nic złego powiedzieć, ale różnica jest duża w porównaniu do O2
Pomyśl tez, że kiedyś to auto sprzedasz a rocznik 2010 O1 jak na rynku będzie dużo O2 nie będzie trzymał ceny
No właśnie zdziwiłem się że można kupić Octavie Tour nową z salonu jeszcze.
Chodzi o to że nie chce wydać więcej niż 60k a O2 przekracza ten budżet.
Zastanawiam się jeszcze nad Nissanem Note i Kia Venga ale ich linia nie jest tak ponadczasowa jak Octavii.
Troche mnie zniechęciliście do O1 i już nie wiem co robić...
nie patrz na cenniki - dzwoń i negocjuj cenę a na forum poszukaj tu znajdziesz też sprzedających i wydaje mi się że Mint'a za niewiele ponad 60tyś dostaniesz
nie patrz na cenniki - dzwoń i negocjuj cenę a na forum poszukaj tu znajdziesz też sprzedających i wydaje mi się że Mint'a za niewiele ponad 60tyś dostaniesz
Jakaś podpowiedź gdzie na forum szukać nowych aut?
Za 60kpln to mozna kupic swobodnie Ambiente 1.4TSI wyjdzie, albo za troche wiecej Mint 1.9TDI, ktory tak naprawde nie wypada tak cienko w porownaniu z Tourem.
Za 60kpln to mozna kupic swobodnie Ambiente 1.4TSI wyjdzie, albo za troche wiecej Mint 1.9TDI
Mint z kilkoma tanimi dodatkami: alarm, roleta tylnej szyby, przeciwmgielne, stalowe koło zapasowe i regulacja lędźwi foteli wcale tak tanio nie wychodzi: 75.500 zł...
Mint z kilkoma tanimi dodatkami: alarm, roleta tylnej szyby, przeciwmgielne, stalowe koło zapasowe i regulacja lędźwi foteli wcale tak tanio nie wychodzi: 75.500 zł...
Skad taka cena? za 77100 wg konfiguratora na stronie skody jest 1.4TSI ale Elegance.
Jak kolega wyżej mam OI tour z silnikiem AXR, lekko podkręcony przez Aligatora :szeroki_usmiech , jak na razie zero problemów; choc przebieg dopiero 63 kkm.
Zamieszczone przez xckrzysin
Przebieg 170k
Trochę tego nakręciłeś kolego.
Żeby nie było, że zupełnie nic nie robiłem to musiałem wymienić gumowy wężyk paliwowy który jest zaraz przy silniku i idzie do pompy paliwa napędzanej z wałka (ciekło po nim paliwo, długość około 10cm).
Dodatkowo wymieniłem rolkę sprzęgła jednokierunkowego alternatora bo już napinacz lekko drgał. (Przy okazji z konieczności nowy napinacz i pasek).
Dodatkowo zamontowałem sobie webasto ale to już moja fanaberia.
I jakieś pół roku temu spalił mi się silniczek od regulacji konta świateł.
Komentarz